Retragerea taoista (闭关) si Bi Gu (辟谷)

Exista 3 tipuri esentiale de Bi Gu:

  1. Bi Shen Gu (辟神谷): daca un practicant posteste si se sustine cu Qi dar nu are succes in recuperarea Shen-ului, atunci nu se considera o retragere adevarata. Astfel, obiectivul principal al acelui tip de retragere este de a reintorce Shen-ul in corp dupa dorinta (收神, 神归己). Unul dintre cei mai realizati practicanti ai acestui tip de retragere este maestrul Zhang San Feng.
    Shen-ul se imparte in Shi Shen (识神), ce se poate traduce in prima instanta ca Shen post natal si Yuan Shen (元神) care se refera la Shen-ul prenatal. Mai precis, practicantul doreste ca sa linisteasca sau sa sigileze Shi Shen astfel incat Yuan Shen-ul sa fie scos afara. In Dao De Jing se spune ca se sigileaza Gu Shen (谷神), Gu Shen-ul ce „nu moare” (谷神不死). Cand se vorbeste de iesirea Yang Shen-ului (阳神出壳), asta implica ca Shi Shen este complet sigilat si practicantul este capabil sa interschimbe si sa transforme cele 3 energii diferite, dupa dorinta. Acesta este cel mai inalt nivel de realizare in Bi Gu.
  2. Qi Gu (辟气谷): daca un practicant tine post, dar nu este capabil sa se sustina prin Qi, atunci aceasta nu este considerata o retragere adevarata. Acest Qi este mentionat in Dao De Jing si maestrul Zhang Zi Yang este, probabil, cel mai merituos in acest tip de practica. Sigilarea Qi-ului extern inseamna a inchide energia Cosmica din corp. A sigila Qi-ul intern inseamna a transforma corpul intr-un vas pentru Energia Cosmica. In aceasta etapa, practicantul va dezvolta anumite capacitati de practica reala. In realitate, cele trei tipuri de Qi – extern, intern si Qi-ul proiectat in exterior din interior – se interschimba continuu si se transforma pe parcursul dezvoltarii spirituale a practicantului. Fiecare tip de Qi este reprezentat de un caractere chinezesc diferit, chiar daca se pronunta la fel.
  3. Bi Jing Gu (辟精谷): se vorbeste despre el in Dao De Jing. Maestrul Lv Zhu a spus ca a nu consuma hrana nu este considerat Bi Gu. Exista Jing intern si extern. Jing-ul extern se refera la hrana externa ce este introdusa in corp: grane, alimente, etc. Aceasta hrana poate fi impartita conform celor cinci elemente (cinci gusturi) care hranesc organele interne corespondente. Din acest punct de vedere, omul isi poate hrani Qi-ul sau (cu scopul de a hrani Jing Qi, Shen Qi si vigoarea fizica). Jing-ul intern este impartit in 5 tipuri, astfel practicantul sta bine daca este suficient de sensibil ca sa stie cu ce meridian sa lucreze, care meridian sa-l sigileze si care meridian sa-l deschida.

De fapt, aceste trei tipuri de Bi Gu sunt inseparabile. Daca nu consuma hrana, atunci este nevoie ca Shen-ul sa conduca. Shen-ul regleaza functionarea organelor interne ale omului si miscarea meridianelor astfel incat organele interne sa produca mai mult Qi intern. Daca are suficient Qi intern, atunci omul poate depasii senzatiile de foame si reduce mult posibilitatea oricaror probleme potentiale. De aceea este important pentru practicant sa fie constient de toate acestea si sa-si conserve constient Qi-ul intern, cu o zi inainte de a incepe Bi Gu. In ziua urmatoare, acest Qi intrern poate fi eliberat si intretesut cu Energia Cosmica inainte de a fi readus inapoi in corp. La inceput, acest lucru este facut de Shi Shen, deoarece Yuan Shen nu este inca la dispozitia practicantului. Astfel, este nevoie de initiere cu ajutorul lui Shi Shen pentru a activa si conduce Yuan Shen-ul.

Caracterul Gu din Bi Gu provine din Dao De Jing. Gu Shen (谷神) nu se refera la definitia bine cunoscuta de vale a unui munte. Aici inseamna fara sunet sau tacere deplina. In Dao De Jing se descrie un anumit scenariu in care „in valea din munte, Qi-ul este plin astfel incat orice sunet poate calatorii foarte departe”. Exista miscare in toate, chiar si in starile extreme de liniste si nemiscare. Chiar si in locurile cele mai adanci se pot percepe sunete. Maestrul Lv Zu spune ca si frunzele care cad emit un sunet si un practicant realizat va fi capabil sa perceapa aceste sunete. Simbolismul caracterului Gu (谷) este ca practicantul atinge o stare de nemiscare extrema si este capabil sa faca anumite lucruri. Astfel, Bi (辟) este folosit ca verb aici.

Taoistii considera ca corpurile noastre actuale sunt o iluzie si un vehicul tranzitoriu. Daca omul decide sa fie ingropat, sau sa fie ars dupa moarte are putina importanta deoarece, in cele din urma, natura fizica a corpului va fi complet dezintegrata. Existenta noastra fizica este foarte scurta. O suta de ani sunt aprox. 30.000 zile. Totusi, pe baza evolutiei si dezvoltarii speciei umane – structura umana si metabolismul – oamenii nu ar trebui sa aiba probleme sa traiasca 150 ani, cu conditia ca existenta lor sa fie in armonie totala cu natura. Daca omul nu traieste in acord cu ritmurile cerului, atunci viata sa fizica va fi mult scurtata. Desi maestrul Lv Zhu a spus ca corpurile noastre sunt o iluzie, este o realitate ca toti oamenii poseda o mica cantitate de Ling Qi (灵气) in interiorul corpului. Ling Qi este ca Gu Shen, se gaseste in cele mai profunde vai din munti si se misca prin inima omului si prin corp. Nu il putem auzi, vedea, deci nu putem determina unde este, la fel cum organele noastre interne fizice si scheletul intern sunt foarte reale si exista in om, totusi, cei mai multi oameni nu sunt constienti de ele. Aceasta lipsa totala de constienta de sine este cauza radacina a faptului ca omul considera corpul ca un dat pe care il abuzeaza zilnic. Este o tragedie faptul ca nu auzim sau nu stim ce face Qi Shen-ul, sau cand incep miscarile ritmate (reglate sau nu). Cand se trezeste, se deschide si se misca este momentul in care apare poarta misterioasa a Cerului si Pamantului (玄牝).

Astfel, toate cele trei tipuri de Bi Gu folosesc cele trei tipuri de energie. Interschimbarea si transformarea acestor trei energii necesita ca Ling-ul sa fie mediul care conduce diversele procese. Toti oamenii poseda Ling (灵), chiar si cei morti. De fapt, oamenii morti au rangul cel mai inalt, deoarece nu mai exista miscarea fizica si astfel Ling-ul se poate manifesta pe sine complet, inainte sa se retraga departe de corp. Cand Ling pleaca complet din corp se considera ca omul a decedat complet (神得一以灵, 一是太乙, 本体得太乙以为灵. 全灵而退才是死人).

Pag < 1 2 3 4 5 6 >
Publicat sub: Texte daoiste | Etichetat cu: , | Vizibil de la nivelul : Visitor

Nici un comentariu

Lasa un raspuns
Utilizatorii trebuie să fie înregistrați și autentificați pentru a scrie comentarii.
Log in to Reply
Articole recomandate