Retragerea taoista (闭关) si Bi Gu (辟谷)

Maestrul Lv Zhu afirma urmatoarele despre practica Bi Gu:

„Un Bi Gu corect inseamna realizarea urmatoarelor: oprirea ingerarii hranei fizice (断精食), acumularea de Jing Qi (聚精气) si intoarcerea Shen-ului inapoi la sine  (神归己), punerea Ling-ului in Qi-ul intern (灵入气中为辟谷).” Bi Gu merge impotriva rutinei zilnice si a obiceiurilor, deoarece oamenii se bazeaza in principal pe hrana fizica (ce poate fi clasificata in diverse tipuri) pentru subzistenta.

Retragerile pot fi clasificate in functie de scopuri: de exemplu „Retrageri de viata si moarte”. Maestrul Wang Zhong Yang este practicantul cel mai competent in acest tip de retragere. Cand a simtiti ca Ling-ul sau nu s-a manifestat pe deplin si-a facut un mormant si a trait ca un om mort. Chair si cei morti au sentimente, ganduri si pot comunica.

Bi Gu implica trecerea de la o stare postnatala la una prenatala. Pentru femei numarul este 7, iar pentru barbati 8. Astfel: Yin Yang si cele 5 elemente = 7*8*5 = 280 zile. Pentru femei 7*3=21 zile si pentru barbati 8*3 =24 zile. Numarul de baza pentru femei si barbati este 7*8=56 zile. Combinate impreuna pentru a forma un fat avem 56*5= 280 zile, aceasta este perioada in care fatul se afla in pantecul mamei. Perioada lunara a femeii este 28 zile, daca se inmulteste cu 10 luni se ajunge tot la 280 zile.

Subliniem inca odata ca este important ca practicantul sa cunoasca scopul Bi Gu, astfel incat sa fie capabil sa realizeze anumite schimbari semnificative la sfarsitul paracticii. Altfel nu este mai mult de infometare.

Iata cateva motive pentru a practica Bi Gu:

  1. Pentru a dobandi anumite capacitati: vederea tip raze X, diagnosticare la distanta, etc.
  2. Practica Yin Shen (练阴神). Daca se extinde perioada Bi Gu atunci practicantul poate percepe usor diverse viziuni. Practicantul trebuie sa stapaneasca Yang Shen-ul (阳神) pentru a discerne validitatea acestor viziuni.
  3. Pentru a realiza anumite progrese si/sau a depasi anumite blocaje energetice, la un anumit nivel de maestrie in practica cand cele 14 meridiane incep sa circule sau cand se face Orbita Macrocosmica (大周天), practicantul devine constient de anumite puncte sau zone unde energia este blocata. Astfel, Bi Gu ii va permite practicantului sa obtina o vedere clara si motivele posibile si solutiile pentru a rezolva blocajele. Postul natural ca reactie la anumite boli nu se incadreaza aici.

Bi Gu are nevoie de cateva conditii:

  1. Capacitatea de a obtine hrana din comos si mediul inconjurator. Durata nu va fi prea lunga.
  2.  Capacitatea de a obtine hrana din flori, plante, copaci, paduri.
  3.  Capacitatea de a obtine hrana din alti practicanti, de exemplu cand un practicant proiecteaza energie in alt practicant, pentru a vedea daca asta duce la unele capacitati extrasenzoriale interesante.

Exista 3 etape principale in Bi Gu:

  1. Practicantul nu mai mananca grane, dar poate consuma fructe si apa (断谷)
  2. Practicantul nu mai mananca hrana fizica, dar poate bea un pahar de apa calda (fiarta si usor racita) dimineata si noaptea. Practicantul trebuie sa faca zilnic practica mergand (cel putin 5 km, o ora de mers, fiind atent la coordonarea corecta a respiratiei cu Yi Nian) si, in acelasi timp, practica cu copacul (20 minute). Face asta pentru a mobiliza Qi-ul intern sa se miste prin toate meridianele – nu este necesar sa faca practica obisnuita stand in picioare cu spatele la copac, ci poate sa stea jos pe iarba sau pamant (dupa ce a facut practica mergand). Meditatia sezand se face seara pentru a se reechilibra si a determina care sunt organele/partile vulnerabile, astfel incat sa se concentreze asupra lor pentru a le intari. Apoi va face practica celor 5 organe interne, incheind prin intoarcerea Qi-ului inapoi in Dantian-ul inferior Xia Tian (气归下田)
  3. Wo Go (握固): mentinerea posturii sezand (lotusul dublu) intr-o incapere, fara a manca si bea, fara somn, avand in mediul inconjurator flori, plante si copaci. Este nevoie ca atmosfera sa fie umezita cu apa si remedii in jurul practicantului, astfel incat porii corpului sa absoarba umezeala. Este nevoie ca un gardian sa-l protejeze pe toata durata acestei practici. De asemenea, este nevoie ca maestrul sa ii rosteasca numele cu glas tare, repetat si regulat, pentru ca sa-l ancoreze in aceasta realitate. Dupa 10 zile, sau mai mult, practicantul pare ca intra intr-o alta stare de realitate si nu va mai fi constient pe deplin. Practicantul va sta nemiscat pana cand va apare o iluzie si va trebui sa se asigure ca ceea ce a aparut este real nu iluzoriu. Cand realizeaza asta, practica se incheie, dar nimeni nu poate spune timpul in care practicantul „va pleca si se va intoarce”. Astfel, durata acestei incercari este deschisa. In incheierea practicii, este nevoie ca sa sa pulverizeze apa in jurul practicantului si acesta sa bea o bautura cu miere si apoi sa se odihneasca.
    Pag < 1 2 3 4 5 6 >
Publicat sub: Texte daoiste | Etichetat cu: , | Vizibil de la nivelul : Visitor

Nici un comentariu

Lasa un raspuns
Utilizatorii trebuie să fie înregistrați și autentificați pentru a scrie comentarii.
Log in to Reply
Articole recomandate