Retragerea taoista (闭关) si Bi Gu (辟谷)

Catre incheierea practicii Ba Gu, se va face alta practica la miezul noptii (intre 11 p.m. si 1 a.m.). Practica va incepe cand se mananca hrana solida, dar procesul este treptat. La inceput, practicantul mananca o bucata de fruct, nuci (alune, fistic, etc.) si putina apa pentru a intrerupe postul inainte de a consuma hrana solida. In ultima noapte, hrana se mananca mai devreme si imediat dupa aceea practicantul intra in postura de meditatie tinand mainile in forma Ba Gua (八卦子午式). Se face asta cu intentia ca pana la 11 hrana sa fie in stare gazoasa(气化). Cand se intampla asta, practicantul trebuie sa ramana total nemiscat si sa se straduie sa stea asa toata noaptea pentru a realiza un progres in care „vede” ceva.

Prin practica Bi Gu se creaza conditii pentru ca corpul sa devina „gol”. In a treia zi a Bi Gu este un semn uzual ca picioarele sa inceapa sa tremure. Efortul de a ramane linistit tot acest timp trebuie sa sporeasca, scopul fiind de a motiva Qi-ul corpului sa se intoarca in Xia Tian si apoi de acolo sa inceapa sa se miste usor. Cand Xia Tian este activat si incepe sa vibreze usor, energia are doua posibilitati: se se miste in sus sau in jos. Practicantul trebuie sa urmareasca inauntrul sau, ca un observator detasat, care sunt caile pe care energia se misca din Xia Tian. Daca energia se decide sa urce, atunci practicantul va trebui sa decida daca energia provenind de la hrana care a consumat-o (care o ia in jos) este mai mare decat energia care urca. Acest lucru va determina directia finala a energiei: daca se misca in sus sau in jos, daca spiraleaza sau se rasuceste. Practicantii mai in varsta sunt sfatuiti sa o spiraleze inainte de a-i permite sa urce. Practicantii mai tineri pot doar observa miscarea fara a interveni, asteptand rabdatori sa vada daca energia incepe sa se roteasca.

Dupa Bi Gu, noapte intre 11p.m. si 1 a.m. se va face o meditatie. Folosind respiratia reala pentru a conduce Yin in Yang Qi pentru a urca si Yang in Yin Qi pentru a cobora (用真人之气带阴中之阳气上升,阳中之阴气下降), astfel incat sa se intalneasca in Zhong Gong (中宫) pentru a genera un fel de miscare acolo. Dupa ce sa consumat hrana, la sfarsitul Bi Gu, practicantul asteapta rabdator sa apara doi Gong – Zhong Tian (中田) si Xia Tian – si se faca practica celor 5 organe interne pentru a vedea daca acestea vor fi activate sau nu. Apoi intoarce Qi-ul inapoi in Xia Tian.

Practica de noapte de meditatie trebuie sa se faca pe pat. Se va pune accentul pe respiratie (进风) pentru alchimie („lasand sa intre vantul”), stabilizarea corpului (封炉) („sigileaza cuptorul si cazanul”) si Xin Fa (心法) – „miscarea medicamentului intern” (内药在动). La ora 11 p.m. practicantul se trezeste pentru a se aseza in meditatie, stabilizeaza mintea, asculta sunetele universului uman (intern) si ale cosmosului (extern). In timpul meditatiei, Qi-ul extern se va ridica in loc sa se scufunde si intreaga persoana va deveni „goala” si fara „radacini”. Astfel, Qi se va ridica, dand o senzatie de plutire. Vor apare lumini in fata ochilor, dar practicantul nu trebuie sa deschida ochii, ci sa urmareasca lent luminile ce se misca.

Bi Gu este o practica in care practicantul se cunoaste si se intelege pe sine. Poate dura 3, 5, sau 7 zile. Intregul proces este benefic, indiferent de numarul de zile ales, sau daca el este intr-o stare proasta. Dupa 3 zile practicantul poate descoperi propriile probleme de santate. Dupa 5 zile poate determina veriga cea mai slaba din corp. Dupa 3 zile de post mai exista inca materii fecale, dar dupa 5 zile intestinul gros va fi relativ gol. In timpul postului se vor face toate celelalte practici zilnice. Daca perioada postului se extinde la 21 zile, atunci practicantul va putea sa „vada” multe lucruri. Procesul Bi Gu poate fi incheiat doar dupa ce practicantul este capabil sa „vada” diverse viziuni si diverse scene. Astfel, primul avantaj al Bi Gu este descoperirea punctului slab si al doilea este faptul ca celulele slabe sau bolnave vor fi distruse in timpul acestui proces. In aceasta maniera, calitatea sanatatii practicantului se va imbunantati. Este nevoie de 7*7=49 zile pentru ca sangele corpului sa se reinnoiasca. Este si mai bine sa se practice Bi Gu 9*9=81 zile.

In prima zi a practicii Bi Gu scopul este ca practicantul sa devina constient si sa simta miscarea celor 5 organe, sa cunoasca sunetele acestor miscari si sa aiba o idee clara ce se intampla cand organul sta legat de alt organ (gust). Practica celor 5 organe interne este cunoscuta si ca practica intoarcerii micului medicament. Deci, generarea medicamentului intern este rezultatul final al practicii, nu doar „gustul” fiecarui organ. Astfel se poate ajunge la armonia perfecta a celor 5 elemente si la integrarea tuturor organelor? Situatia ideala este similara cu cazul celor cinci Generali ce raspund sincron cand sunt chemati de Imparat. In practica, cand practicantul sta in meditatie si se stabilizeaza, pot cele 5 organe sa fie activate si sa se ridice in acelasi timp? Daca practicantul decide sa coboare, pot organele sa raspunda corespunzator?

Al doilea scop este sa afle ce se intampla cu organele interne daca omul nu primeste hrana din sursele obisnuite din mediul extern. Cand omul posteste, energia existentiala va fi putin consumata la inceput, astfel incat practicantul trebuie sa se bazeze pe conectarea la Energia Cosmica pentru sustinerea vietii. Cand Energia Cosmica este absorbita in corp, cum poate aceasta energie sa ajunga la organul intern respectiv?

Al treilea scop este sa cunoasca cu adevarat organele interne: care sunt „tari” si care sunt „moi”? Daca practicantul priveste la apa, pot organele interne sa devina ca apa? Organele interne vor respecta comenzile practicantului, de exemplu sa devina rotunde cand doreste sa devina rotunde, sau plate, sau sa opreasca miscarea la comanda?

Scopul este de a realiza acestea in prima zi a Bi Gu. In prima zi a retragerii Bi Gu exista 5 cerinte autodirijate pentru fiecare practicant – a asculta cu inima (nu cea fizica) (心内听) pentru:

  1. a aduce inapoi Shen-ul(收神)
  2. a aduce inapoi corpul (收身)
  3. a aduce inapoi viziunea (收视)
  4. a aduce inapoi inima interna (收心)
  5. a aduce inapoi Yi-ul (收意)

Astfel, practicantul se trateaza pe sine bine si isi trateaza bine viata. Prima si ultima cerinta sunt cele mai importante. Celelalte trei sunt mai usor de controlat. Daca practicantul nu este capabil sa aduca inapoi Shen-ul in prima zi, atunci este bine sa-si acorde timp si sa faca practica lent in directia corecta. Acelasi lucru se aplica si la linistirea corpului dupa ce corpul a fost adus inapoi.

Ipotetic, daca omul nu are in el o inima fizica ci una artificiala, atunci functionarea urechilor va inflori la maxim. La persoanele in varsta este acelasi caz – nu pot sa auda exterior prea bine, dar au un simt mai acut de auz interior. A asculta cu inima necesita a asculta cu intregul corp, in acelasi timp urechiile fiind indreptate catre interior. Capacitatea de a asculta in inima (心内听) este un reper pentru Bi Gu. Bineinteles, aceasta cerinta de a asculta in inima este diferita pentru fiecare om. Se foloseste intregul corp ca sa se acordeze catre interior pentru a simti miscarile, a vedea care dintre organele interne sunt capabile sa se „gazeifice”, sa vada daca Jing-ul poate fi transformat in Qi dupa ce organele interne s-au „gazeificat”. Sa simta daca orice sunet este generat in timpul tuturor acestor miscari, sa simta daca medicamentul intern este generat in interior.

Pag < 1 2 3 4 5 6 >
Publicat sub: Texte daoiste | Etichetat cu: , | Vizibil de la nivelul : Visitor

Nici un comentariu

Lasa un raspuns
Utilizatorii trebuie să fie înregistrați și autentificați pentru a scrie comentarii.
Log in to Reply
Articole recomandate