Retragerea taoista (闭关) si Bi Gu (辟谷)

Toti studentii marelui maestru sunt exceptionali. Ei deja cunosc existenta, localizarea, functionarea si caracteristicile exacte ale propriilor organe interne; cum sunt schimbate energiile interne si externe prin organe si cum sa se conecteze la energia cosmica si cum sa o extraga. Prin urmare, nu este nevoie ca ei sa isi intoarca vederea catre interior (收视). Ceilalti practicanti sunt oameni obisnuiti ce doresc sa obtina capacitati similare, astfel incat ei fac un efort constient sa priveasca in interior.

Nu exsita o masura cu care sa se poata compara incercarea de a aduce inapoi Shen-ul (收神) si a aduce inapoi corpul (收身). Exista Shi Shen (识神) si Yuan Shen (元神), iar in timpul practicii Yuan Shen este considerat maestru si Shi Shen servitorul credincios, asa ca nu este o actiune usoara. Cand se ia  hotararea constienta de a posti se activeaza Shi Shen. Yuan Shen nu este neaparat de acord cu asta. Maestrul spune ca este dificil sa te culci seara cu stomacul gol, astfel incat trebuie sa se foloseasca Shi Shen sa-l faca pe Yuan Shen sa doarma. Dimineata, Shi Shen ii spune lui Yuan Shen sa miste intestinele, dar nu exista nimic in intestinul gros, astfel incat Yuan Shen devine din nou nefericit.

Deci, exact ce este adus inapoi atunci cand se vorbeste de ducerea Shen-ului inapoi? Yuan Shen este sub controlul Ling-ului. Lingul trebuie sa fie clar (灵明) inainte de a incep Bi Gu. Cu alte cuvinte, daca Ling nu este clar, Bi Gu nu poate fi practicat. Mai intai trebuie ca Yuan Shen sa fie „alinat” si stabilizat (安定), daca este cazul.

Dar ce este Yuan Shen? Cand practicantul este capabil sa:

  • Aduca inapoi corpul (收身), fie extrem de mic fie extrem de mare
  • Intre intr-o stare de „a privi fara a privi” (视而不见)
  • Stabilizeze corpul pentru ca Qi-ul sa se coaguleze (身定气凝)

Atunci Yuan Shen va apare. Doar dupa ce Yuan Shen apare, Shi Shen va orbita in jurul lui – maestrul adevarat. In aceste conditii, practicantul va primi un raspuns exact de la Yuan Shen, referitor la a manca sau nu.

Doar atunci cand practicantul poate stabiliza cu succes corpul astfel incat Qi-ul sa se coaguleze, doar atunci el poate incepe cu adevarat sa asculte inima. In acel moment, el trebuie sa priveasca rapid in interior si sa vada daca sa continue postul sau nu.

Daca nu, atunci va opri procesul si va manca putina hrana. Shi Shen nu se comporta prea bine – vrea sa manance dar nu face pregatirile necesare. In timpul Bi Gu exista un moment si o fereastra speciala (时机) pe care practicantul trebuie sa o caute. Daca el posteste fara sa fie constient si trece de acest moment, atunci, asa cum spune Lao Tze: „este ca si cum ar cadea pe fundul vaii si va fi foarte dificil sa ure inapoi din nou”.

Aducerea inapoi a inimii interne (收心) inseamna a se implica intr-un dialog cu inima fizica. Daca primeste raspunsul sa se opreasca si, cu fiecare idee si gand bataile inimii se accelereaza dincolo de normal, atunci raspunsul la intrebare este clar. Dar, atunci intervine imediat Shi Shen si spune ca procesul de post de 7 zile nu s-a incheiat si practicantul nu poate opri postul. Totusi, daca apare o strangere in piept sau in spate, atunci practicantul trebuie sa opreasca postul si sa consume ceva hrana imediat.

A aduce inapoi Yi (收意) inseamna ca practicantul sa se trateze pe sine corespunzator si bine. A flamanzi inseamna a abuza de sine si a fi lipsit de respect fata de darul vietii. A se trata pe sine bine implica a-i trata bine si pe ceilalti, deoarece atunci nu ii impovorezi pe ceilalti cu problemele personale de sanatate.

In ziua doi, practicantul incepe practicile descrise anterior: se conecteaza la Energia Cosmica, o trage in corpul sau si apoi o transforma in Energie Existentiala pentru corp. In timpul practicii mergand, practicantii ce fac Bi Gu vor merge diferit fata de normal, adica trebuie sa-si retina respiratia pentru a permite mai mult timp Energeiei Cosmice sa ramana in corp. Daca practicantul retine respiratia si pe gol si pe plin (adica inspir–retinere-expir-retinere), atunci nu va simti ca ii este foame. Noaptea, practicantul poate face „Pasii Carului Mare” (七星步) pentru a se conecta la energiile externe. Va practica si exercitiul „Sferei Ba Gua” (八卦意球) pentru a directiona Ling-ul in sfera, dar acest exercitiu va accentua senzatia de foame. Pe scurt, practica mergand si „Pasii Carului Mare” vor energiza pe practicant.

Pag < 1 2 3 4 5 6 >
Publicat sub: Texte daoiste | Etichetat cu: , | Vizibil de la nivelul : Visitor

Nici un comentariu

Lasa un raspuns
Utilizatorii trebuie să fie înregistrați și autentificați pentru a scrie comentarii.
Log in to Reply
Articole recomandate