Retragerea taoista (闭关) si Bi Gu (辟谷)

In timpul practicii Bi Gu practicantul poate experimenta trei stari:

  1. Xu Ling (虚灵) – nu este in interiorul corpului ci inafara lui, aparand si disparand in fata ochilor. Taoistii si budistii au dezvoltat diverse metode de a aborda acest lucru, etapele metodelor fiind diferite. Budistii incearca sa stabilizeze corpul mai intai, inainte de a permite Xu Ling-ului sa apara. Taoistii se focuseaza pe permiterea lui Xu Ling sa apara mai intai prin deschiderea Tian Mu Xue (天目穴).  Xu Ling are propria miscare si nu poate fi usor prins. In diagrama clasica a caii spirituale (修真图) este descris ca o maimuta si un cal. De exemplu, in timpul practicii An Shen Zu Qiao (安神祖窍), de cele mai multe ori, aparitia luminii este imprevizibila. Vine si pleaca fara controlul constient al practicantului. In acest mod, Xu Ling se arata pe sine. Cand Xu Ling apare, Ling Shen este prezent de asemenea (de exemplu Ling este in fata si Shen este in spate). Dar, pentru a folosi Shen pentru a capta Ling, Ling trebuie sa fie clar si Shen trebuie sa fie total clar in ceea ce priveste modul de captare, in ce directie si pozitie sa captureze, cum sa selecteze si sa se ajusteze in pozitia ideala.
  2. Ling Shen (灵神) – este ca un copil ce plange si alearga imprejur, dar exista metode de a rechema Shen Ling.
  3. Ling Ming (灵明) – inseamna ca Ling este in fata, urmat de Shen. Aceasta stare este dobandita cu ajutorul Soarelui si Lunii. Omul modern poate spune ca asta este o superstitie, dar nu-si da seama ca face acelasi lucru cand face plaja.

Multi oameni simt ca le este foame in prima zi de Bi Gu, dar in a doua zi se simt mult mai bine. Desi nu mai sunt emotii, mai exista ceva miscare si practicantul nu poate opri si contola constient aceasta miscare. Aceasta este o alta modalitate in care Xu Ling se misca.

Dupa cateva zile de post corpul va fi gol, si practicantul va experimenta niste miscari, dar nu va putea sa se impotriveasca. Va incerca sa le controleze dar va esua – acesta este un semn ca Xu Ling reapare din nou, dar Xu Ling este imprastiat peste tot corpul si nu este inca concentrat intr-o zona, sau punct. Shen-ul din corp este in conflict cu Xu Ling si il impinge pe practicant sa manance de indata ce vede mancare. Cei mai multi oameni nu sunt capabili sa treaca prin aceasta stare de a vedea Xu Ling (adica vor opri postul).

In vremurile de demult, practicantii care doreau sa practice „Secretul florii de aur” (太乙金华宗旨) trebuiau sa se pregateasca intens, incepand cu o retragere cu post de 21 zile. Doar dupa ce Xu Ling aparea (虚灵再现), Ling Shen se coagula (灵神之聚) si aparea Shen Ming (神明之现), doar atunci putea practicantul sa inceapa practica „Secretului florii de aur”.

Perioada de post de 21 zile este impartita in 3 etape. Primele 7 zile se mentine tacerea si se opreste ingerarea hranei si fluidelor. Practicantilor nu li se permite sa aiba contact direct cu privirea cu nimeni, astfel incat trebuie sa plece capul cand merg. Asta deoarece gurile rostesc cele mai multe lucruri ce se afla in inima. Astfel, ideeea este disciplinarea gurii, ceea ce include si a nu manca nimic (separarea de Shi Shen  duce la reaparitia lui Xu Ling). Corpul poate fi slabit fizic, dar inca se poate misca liber si constient. Daca practicantul  poate percepe miscari usoare in timpul somnului, atunci este un semn bun.

Unul dintre avantajele cheie ale Bi Gu este curatirea a ceea ce este slabit si nu este benfic in corpul omului, astfel ramanand cele mai bune celule. Taoistii vorbesc de cele 3 cadavre si 9 paraziti, ce sunt o amenintare constanta pentru corp. Cadavrul superior afecteaza facultatile mentale si Shen Qi; cel mijlociu afecteaza rezultatele reincarnarii sau genetica; cel inferior produce tot felul de boli si afectiuni care impiedica longevitatea. Cei mai multi oameni, daca nu toti, au folosit cele mai bune resurse si aspecte ale lor, fara nici o considerare pentru generatiile viitoare. Nu ne refeim la atributele fizice, sau la starea corpului fizic, ci la calitatea lumii interne. Energia reincarnarii este concentrata in spatiul mijlociu (cavitatea toracica sau Zhong Tian) si omul nu este capabil sa curete aceasta energie. Si, deoarece inima fizica exista in interiorul acestui spatiu, cadavrul mijlociu prinde radacini si apare.

Potential, Bi Gu poate provoca rau, chiar moartea, sau degenerarea fizica si pierderea continua in greutate. Ca o indrumare generala, nu ar trebui sa existe o pierdere in greutate pe o perioada de 10 zile de post. In anumite cazuri, se castiga in greutate. Ar trebui sa se imbunatateasca culoarea generala, circulatia si infatisarea practicantului. Postul se intrerupe la momentul de apogeu al acestei cresteri a energiei si se incepe consumarea hranei. Se intampla asta cand puterile de regenerare ale corpului sunt la maxim. Dupa ce se consuma hrana si se face din nou practica, vor apare diferente semnificative in rezultate, mai ales in exercitiul Tian Mu Xue (天目穴).

In timpul Bi Gu, cei mai multi practicanti doresc sa manance hrana lor obisnuita, la fel ca vegetarienii ce poftesc la hrana non-vegetariana. Dar, datorita faptului ca sunt constienti de scopul mai inalt sau de rezultatele benefice din urma practicii, practicantii persista si persevereaza in practica aceasta.

Unul dintre scopurile principale ale alimentatiei vegetariene este imbunatatirea sensibilitatii. Toti cei ce consuma carne au un anumit miros si astfel sunt mai putin sensibili la mirosul receptionat prin nas si porii corpului. Motivul pentru care un om se poate otravii intr-un mediu nociv, chiar daca nu mai respira este pentru ca porii corpului sunt deschisi si permit accesul otravii in corp. Vegetarienii au sangele mai curat, fara cheagurile care exista la cei ce mananca carne. Preferintele alimentare diferite produc diferente in muschi – vegetarienii au fibre musculare mai fine.

Nu este recomandat sa deveniti vegetarieni peste noapte, ci sa se procedeze treptat. Cei ce manaca carne au mai mult mucus si flegma. Cand se practica „Vederea cu raze X” si „Uniunea Soarelui si Lunii” este necesar oprirea fumatului, a bautului bauturilor alcoolice, a ceaiului si consumului de carne.

Exista multe tipuri de vegetarianism si multe teorii: plante, florile sunt cele mai bune, radacinile, tulpinile, frunzele; granele; boabele; fructele; microorganismele – cele mai multe avand natura Yin.

Pag < 1 2 3 4 5 6
Publicat sub: Texte daoiste | Etichetat cu: , | Vizibil de la nivelul : Visitor

Nici un comentariu

Lasa un raspuns
Utilizatorii trebuie să fie înregistrați și autentificați pentru a scrie comentarii.
Log in to Reply
Articole recomandate